Kennisbank

Filters
Doelgroep
Taal
Bron
Organisatie

Pre-Professional Dance Coaching programma

RESEO – European Network for Opera, Music, and Dance Education

Pedagogisch Sportklimaat

EDMI – European Dance Medicine Initiative

Centralized Discplinary Database

Permanently Ineligible & Ineligible Members and Participants

Pregnancy and Parenthood – The Dancers Perspective

Samen Cultuur Borgen

Whistle While You Work – Manifest

All Tools and Resources

Care Practices

Signs of an Emotionally Abusive Choreographer

What to do if you are harassed

Working with Consent

Things to Consider When Considering Touch

When Considering My Body. Boundaries. Consent. Touch. A Worksheet

Managing the risk of Psychosocial Hazards at Work – Code of Practice 2022

Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

Best Practices for Hiring

Sporten voor mensen met een handicap vanzelfsprekend in 2030

Mentale Gezondheid

Time to Rest

Ongewenst gedrag: het verschil tussen een melding en een klacht

Eetstoornissen in de Topsport

Signalenkaart eetstoornissen sport

Modelprotocol (On)gewenste Omgangsvormen

Modelprotocol (Un)acceptable Behavior

Een vertrouwenspersoon vinden en aanstellen

Veilig de Vloer op – Jeugdproducenten

Vertrouwenspersonen lijst

Intimiteitscoördinatoren

Regulatory Report on Graded Examinations for the Performing Arts

Graded exams in Music, Dance & Drama and the Educational Regulatory Landscape in the UK and Internationally

Big Little Secrets: Part 2

The Safe Space Club

Code of Conduct

Factsheet eetstoornissen en verstoord eetgedrag

Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

National Occupational Standards for Dance Leadership

Personal Safety in Dance

Rekentool: cao-loon naar zzp-tarief

Het maken van een gedragscode

Voorbeeld stappenplan omgaan met meldingen

Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

Bystander Intervention Report

Met elkaar trekken we de grens

Final Report – Improving Institutional Responding and Reporting

Final Report – Recordkeeping and Information Sharing

Healthy Dance Certificates

Standards and Protocols for the Use of Intimacy Coordinators

Gender and Power Relations – MeToo in the Arts: From Call-outs to structural change

Slachtofferhulp Nederland

Seksueel misbruik

Emotionele hulp

Namens de Familie

General Framework grensoverschrijdend gedrag op het werk

Mentale Gezondheid

Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

Toolkit for Artists, Cultural Workers and Youth with Disabilities

Empowering Arts Professionals with Disabilities – Resources for Arts Employers

Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

Veilig de Vloer op

Handreiking gender- en seksediverse personen

De 4 v’s voor veiligheid

Integriteit in de sport: stap voor stap vooruit

How to Accelerate Change in the Arts

Practical Vocabulary for Speaking Up

Speaking up Suggestions

Speaking up Script

Tips for Working with Dancers

Risk Assessment Tool

Omscholing Dansers Nederlands

Supporting and Understanding Safeguarding

Trans Inclusion Resource List for Professionals

Considering Difference

Support for Eating Disorders and Body Image

On the European Stage: 2024-2029 Priorities for the live performance sector

Wat kun je doen als je te maken krijgt met seksueel grensoverschrijdend gedrag?

Wat is consent?

Wet is seksueel

We are Minding the Gap

Handreiking omgangsvormen in de culturele, creatieve en mediasector

Naar een gelijk speelveld voor lhbtiqa+ sporters- Handreiking lhbtiqa+ emancipatie:

Grensoverschrijdend gedrag bij sporters met een beperking

Inclusief sporten en bewegen voor mensen met een beperking

Seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sportomgeving: Ervaringen van vrouwelijke sporters

Van doel naar actie: Een handreiking voor het implementeren van het Safe Sport Allies – omstanderprogramma tegen grensoverschrijdend gedrag in de jeugdsport

Model Klokkenluidersregeling Musea

Veilige sport omgeving

National Core Arts Standards

Certificate in Dance Education

Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

Standards for Dance in Early Childhood

Professional Teaching Standards for Dance Arts

Opportunity-to-Learn Standards for Dance

Developing a National Praxis Exam for Dance Education

Research Priorities for Dance Education: A Report to the Nation

Melding en Procedure: Voor de melder

Safe Guarding Children Policy + Procedure

Safe Guarding Adults Policy + Procedure

Manual for Combatting Sexual Harrasment

Child Performer Toolkit

Act Safe: Minimum Recommended Health and Safety Guidelines for Performers Working in Live Shows

Act Safe – Minimum recommended health and safety guidelines for performers working in live shows

Reporting Resources – US

Guidelines for Engaging Intimacy Directors for Live Performance

Handleiding en schema’s aanwerving kunstenaars en cultuurwerkers

Freelance Dance Artists’ Working Ecology

A Guide for New Dance Teachers

Bereken je starttarief als zzp’er toneel en dans

Statement on Social Safety in Art Education

Harassment Toolkit: Communciation and Consent for a Harassment Free Workspace

Step Out, Out, Up – A Strategy for Confronting Harassing Language or Behavior in Rehearsal

Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

Covenant Sociale Veiligheid -Audiovisuele Sector

Seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Wensen en grenzen

How to Talk About a Dance Injury

Kwaliteitsregister – Dansdocenten en scholen

Kennisbank – De Creatieve Coalitie

Theatrical Intimacy and Instructional Touch Policy

Disrupting Harm in Dance

Settling in the Netherlands as a self-employed artist

Zorgkaart

Engagement Arts NL

Practices of Care and Wellbeing in Contemporary Dance

Code of Conduct Brochure – International Student Higher Education

Time to Clean up the Dance Scene – When Dancing Becomes Groping

Mastering the Art of Asking for a Social Dance

The Charter for Stage Artists

Providing Support to Dancers

De arbeidsmarktpositie van zzp’ers in de culturele en creatieve sector

Integriteit in de praktijk – vertrouwenspersoon

Checklist for undesirable behaviour

Public Webinars

Research on Dance and Disability

Melding en Procedure: Voor de beklaagde

Body Image from Dance Nutrition

Model Anti Harrassment Policy & Procedure

Model Anti Discrimination and Anti Harrassment Policy

Model Policy Against Harrassment

Dance Passsport

Managing Anxiety: What do Dancers need to know

Tips on Depression for Dancers

Suicide Awareness

Suicide Ideation Signs, Symptoms, and Resources

Pregnancy in Dance

Dancers and Food: A Relationship Worth Improving

Mirror, Mirror on the Wall… Part One: Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem

Mirror, Mirror on the Wall… Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem Part 2: Risk Factors and Warning Signs

Coping with Stress on Stage and in Life: The practice of mindfulness and self-compassion

Big little secret: Traumatic Experiences in the Dance World

Tips for Dancers on Anxiety

Transitions in a Dancers Life

Concerned about Abuse and Harassment on Tour? – Some Things to Think About.

Pain Facts for Dancers

MIRROR, MIRROR ON THE WALL…Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem – Part 3: Coping Skills and Helpful Resources

Safeguarding Plan Template

Preventing Abuse in positions of Trust in Dance

Understanding Sexual Offending and Grooming Entrapment Process

How safe is your childs sports club?

How to spot abuse

Safeguarding Self Assesment Tool for Organizations

Gedragscode

Social Safety Guide

Code Diversiteit & Inclusie in de culturele sector

Beleidsscan D&I

Werkvloerscan D&I

Governance Code Cultuur

Hoe ga ik als Toezichthouder of directie om met grensoverschrijdend gedrag binnen de organisatie?

Zelfevaluatie Scan

Tool: Omgaan met Grensoverschrijdend Gedrag

Take Action: Parents and Concerned Adults

Guidelines for Touch and Consent for Dance Companies

Research Database

A Dancers Guide to Stress, Fatigue and Overwhelm

Dancers and Perfectionism

Hoe weet je of een dansschool veilig is?

Kernwaarden van je dansschool bepalen

Wat doet ARQ IVP?

Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

Gedragscode Sociale Veiligheid

Samen de lat hoger leggen: Onderzoek naar de governance en het tuchtrecht voor veilige en integere sport

ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum

National Principles for Child Safe Organizations

Radiantly burning out and stacking stones

Checklist-Toolkit

Boys Won’t be Boys

Key Findings: Safeguarding amongst European Sports Organisations

High 5 Stappenplan Tool

Gedragscode coor functionarissen (bestuurders, werknemers niet zijnde sporters)

Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders

Gedragscode voor Topsporters

Gedragscode voor sporters

Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring

How to Build a Psychologically Safe Culture

Sample Mental Health Statement