Kennisbank

Working with Consent

Things to Consider When Considering Touch

When Considering My Body. Boundaries. Consent. Touch. A Worksheet

Managing the risk of Psychosocial Hazards at Work – Code of Practice 2022

Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

Best Practices for Hiring

Centralized Discplinary Database

Permanently Ineligible & Ineligible Members and Participants

Pregnancy and Parenthood – The Dancers Perspective

Samen Cultuur Borgen

Whistle While You Work – Manifest

All Tools and Resources

Care Practices

Signs of an Emotionally Abusive Choreographer

What to do if you are harassed

Graded exams in Music, Dance & Drama and the Educational Regulatory Landscape in the UK and Internationally

Big Little Secrets: Part 2

The Safe Space Club

Sporten voor mensen met een handicap vanzelfsprekend in 2030

Code of Conduct

Mentale Gezondheid

Factsheet eetstoornissen en verstoord eetgedrag

Time to Rest

Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

Ongewenst gedrag: het verschil tussen een melding en een klacht

Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

Eetstornissen in de Topsport

Signalenkaart eetstoornissen sport

Modelprotocol (On)gewenste Omgangsvormen

Modelprotocol (Un)acceptable Behavior

Een vertrouwenspersoon vinden en aanstellen

Veilig de Vloer op – Jeugdproducenten

Vertrouwenspersonen lijst

Intimiteitscoördinatoren

Regulatory Report on Graded Examinations for the Performing Arts

Personal Safety in Dance

Namens de Familie

Rekentool: cao-loon naar zzp-tarief

General Framework grensoverschrijdend gedrag op het werk

Het maken van een gedragscode

Mentale Gezondheid

Voorbeeld stappenplan omgaan met meldingen

Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

Bystander Intervention Report

Met elkaar trekken we de grens

Final Report – Improving Institutional Responding and Reporting

Final Report – Recordkeeping and Information Sharing

Healthy Dance Certificates

Standards and Protocols for the Use of Intimacy Coordinators

Gender and Power Relations – MeToo in the Arts: From Call-outs to structural change

Slachtofferhulp Nederland

Seksueel misbruik

National Occupational Standards for Dance Leadership

Emotionele hulp

Handreiking gender- en seksediverse personen

De 4 v’s voor veiligheid

Integriteit in de sport: stap voor stap vooruit

How to Accelerate Change in the Arts

Practical Vocabulary for Speaking Up

Speaking up Suggestions

Speaking up Script

Tips for Working with Dancers

Risk Assessment Tool

Omscholing Dansers Nederlands

Supporting and Understanding Safeguarding

Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

Trans Inclusion Resource List for Professionals

Toolkit for Artists, Cultural Workers and Youth with Disabilities

Considering Difference

Empowering Arts Professionals with Disabilities – Resources for Arts Employers

Support for Eating Disorders and Body Image

Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

On the European Stage: 2024-2029 Priorities for the live performance sector

Veilig de Vloer op

Van doel naar actie: Een handreiking voor het implementeren van het Safe Sport Allies – omstanderprogramma tegen grensoverschrijdend gedrag in de jeugdsport

Model Klokkenluidersregeling Musea

Veilige sport omgeving

National Core Arts Standards

Certificate in Dance Education

Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

Standards for Dance in Early Childhood

Wat kun je doen als je te maken krijgt met seksueel grensoverschrijdend gedrag?

Professional Teaching Standards for Dance Arts

Wat is consent?

Opportunity-to-Learn Standards for Dance

Wet is seksueel

Developing a National Praxis Exam for Dance Education

We are Minding the Gap

Research Priorities for Dance Education: A Report to the Nation

Handreiking omgangsvormen in de culturele, creatieve en mediasector

Naar een gelijk speelveld voor lhbtiqa+ sporters- Handreiking lhbtiqa+ emancipatie:

Grensoverschrijdend gedrag bij sporters met een beperking

Inclusief sporten en bewegen voor mensen met een beperking

Seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sportomgeving: Ervaringen van vrouwelijke sporters

Statement on Social Safety in Art Education

Harassment Toolkit: Communciation and Consent for a Harassment Free Workspace

Step Out, Out, Up – A Strategy for Confronting Harassing Language or Behavior in Rehearsal

Melding en Procedure: Voor de melder

Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

Safe Guarding Children Policy + Procedure

Covenant Sociale Veiligheid -Audiovisuele Sector

Safe Guarding Adults Policy + Procedure

Seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Manual for Combatting Sexual Harrasment

Wensen en grenzen

Child Performer Toolkit

Act Safe: Minimum Recommended Health and Safety Guidelines for Performers Working in Live Shows

Act Safe – Minimum recommended health and safety guidelines for performers working in live shows

Reporting Resources – US

Guidelines for Engaging Intimacy Directors for Live Performance

Handleiding en schema’s aanwerving kunstenaars en cultuurwerkers

Freelance Dance Artists’ Working Ecology

A Guide for New Dance Teachers

Bereken je starttarief als zzp’er toneel en dans

Kwaliteitsregister – Dansdocenten en scholen

Public Webinars

Kennisbank – De Creatieve Coalitie

Research on Dance and Disability

Theatrical Intimacy and Instructional Touch Policy

Melding en Procedure: Voor de beklaagde

Settling in the Netherlands as a self-employed artist

Zorgkaart

Engagement Arts NL

Practices of Care and Wellbeing in Contemporary Dance

Code of Conduct Brochure – International Student Higher Education

Time to Clean up the Dance Scene – When Dancing Becomes Groping

Mastering the Art of Asking for a Social Dance

The Charter for Stage Artists

Providing Support to Dancers

De arbeidsmarktpositie van zzp’ers in de culturele en creatieve sector

Integriteit in de praktijk – vertrouwenspersoon

How to Talk About a Dance Injury

Checklist for undesirable behaviour

Managing Anxiety: What do Dancers need to know

Tips on Depression for Dancers

Suicide Awareness

Suicide Ideation Signs, Symptoms, and Resources

Pregnancy in Dance

Dancers and Food: A Relationship Worth Improving

Mirror, Mirror on the Wall… Part One: Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem

Mirror, Mirror on the Wall… Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem Part 2: Risk Factors and Warning Signs

Coping with Stress on Stage and in Life: The practice of mindfulness and self-compassion

Big little secret: Traumatic Experiences in the Dance World

Tips for Dancers on Anxiety

Body Image from Dance Nutrition

Transitions in a Dancers Life

Model Anti Harrassment Policy & Procedure

Concerned about Abuse and Harassment on Tour? – Some Things to Think About.

Model Anti Discrimination and Anti Harrassment Policy

Pain Facts for Dancers

Model Policy Against Harrassment

MIRROR, MIRROR ON THE WALL… Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem – Part 3: Coping Skills and Helpful Resources

Beleidsscan D&I

Werkvloerscan D&I

Governance Code Cultuur

Hoe ga ik als Toezichthouder of directie om met grensoverschrijdend gedrag binnen de organisatie?

Zelfevaluatie Scan

Tool: Omgaan met Grensoverschrijdend Gedrag

Take Action: Parents and Concerned Adults

Safeguarding Plan Template

Guidelines for Touch and Consent for Dance Companies

Preventing Abuse in positions of Trust in Dance

Research Database

Understanding Sexual Offending and Grooming Entrapment Process

A Dancers Guide to Stress Fatigue and Overwhelm

How safe is your childs sports club?

Dancers and Perfectionism

How to spot abuse

Safeguarding Self Assesment Tool for Organizations

Gedragscode

Social Safety Guide

Code Diversiteit & Inclusie in de culturele sector

Gedragscode coor functionarissen (bestuurders, werknemers niet zijnde sporters)

Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders

Gedragscode voor Topsporters

Hoe weet je of een dansschool veilig is?

Gedragscode voor sporters

Kernwaarden van je dansschool bepalen

Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring

Wat doet ARQ IVP?

How to Build a Psychologically Safe Culture

Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

Sample Mental Health Statement

Gedragscode Sociale Veiligheid

Samen de lat hoger leggen: Onderzoek naar de governance en het tuchtrecht voor veilige en integere sport

ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum

National Principles for Child Safe Organizations

Radiantly burning out and stacking stones

Checklist-Toolkit

Boys Won’t be Boys

Key Findings: Safeguarding amongst European Sports Organisations

High 5 Stappenplan Tool