Kennisbank

RESEO – European Network for Opera, Music, and Dance Education

Pedagogisch Sportklimaat

EDMI – European Dance Medicine Initiative

Centralized Discplinary Database

Permanently Ineligible & Ineligible Members and Participants

Pregnancy and Parenthood – The Dancers Perspective

Whistle While You Work – Manifest

Care Practices

Signs of an Emotionally Abusive Choreographer

What to do if you are harassed

Managing the risk of Psychosocial Hazards at Work – Code of Practice 2022

Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

Best Practices for Hiring

Factsheet eetstoornissen en verstoord eetgedrag

Mentale Gezondheid

Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

Time to Rest

Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

Ongewenst gedrag: het verschil tussen een melding en een klacht

Eetstoornissen in de Topsport

Signalenkaart eetstoornissen sport

Modelprotocol (On)gewenste Omgangsvormen

Modelprotocol (Un)acceptable Behavior

Een vertrouwenspersoon vinden en aanstellen

Vertrouwenspersonen lijst

Intimiteitscoördinatoren

Regulatory Report on Graded Examinations for the Performing Arts

Graded exams in Music, Dance & Drama and the Educational Regulatory Landscape in the UK and Internationally

Big Little Secrets: Part 2

The Safe Space Club

Code of Conduct

Personal Safety in Dance

Mentale Gezondheid

Het maken van een gedragscode

Voorbeeld stappenplan omgaan met meldingen

Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

Bystander Intervention Report

Met elkaar trekken we de grens

Final Report – Improving Institutional Responding and Reporting

Final Report – Recordkeeping and Information Sharing

Healthy Dance Certificates

Gender and Power Relations – MeToo in the Arts: From Call-outs to structural change

Slachtofferhulp Nederland

Seksueel misbruik

Emotionele hulp

Namens de Familie

National Occupational Standards for Dance Leadership

General Framework grensoverschrijdend gedrag op het werk

Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

Veilig de Vloer op

De 4 v’s voor veiligheid

Integriteit in de sport: stap voor stap vooruit

How to Accelerate Change in the Arts

Practical Vocabulary for Speaking Up

Speaking up Suggestions

Speaking up Script

Risk Assessment Tool

Supporting and Understanding Safeguarding

Support for Eating Disorders and Body Image

Opportunity-to-Learn Standards for Dance

Wat kun je doen als je te maken krijgt met seksueel grensoverschrijdend gedrag?

Developing a National Praxis Exam for Dance Education

Wat is consent?

Research Priorities for Dance Education: A Report to the Nation

Wet is seksueel

We are Minding the Gap

Handreiking omgangsvormen in de culturele, creatieve en mediasector

Grensoverschrijdend gedrag bij sporters met een beperking

Seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sportomgeving: Ervaringen van vrouwelijke sporters

Van doel naar actie: Een handreiking voor het implementeren van het Safe Sport Allies – omstanderprogramma tegen grensoverschrijdend gedrag in de jeugdsport

Model Klokkenluidersregeling Musea

Veilige sport omgeving

National Core Arts Standards

Certificate in Dance Education

Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

Standards for Dance in Early Childhood

Professional Teaching Standards for Dance Arts

Wensen en grenzen

Melding en Procedure: Voor de melder

Safe Guarding Children Policy + Procedure

Safe Guarding Adults Policy + Procedure

Manual for Combatting Sexual Harrasment

Child Performer Toolkit

Reporting Resources – US

A Guide for New Dance Teachers

Statement on Social Safety in Art Education

Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

Covenant Sociale Veiligheid -Audiovisuele Sector

Seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Providing Support to Dancers

Integriteit in de praktijk – vertrouwenspersoon

Public Webinars

Research on Dance and Disability

Melding en Procedure: Voor de beklaagde

How to Talk About a Dance Injury

Kwaliteitsregister – Dansdocenten en scholen

Disrupting Harm in Dance

Zorgkaart

Engagement Arts NL

Practices of Care and Wellbeing in Contemporary Dance

Code of Conduct Brochure – International Student Higher Education

Time to Clean up the Dance Scene – When Dancing Becomes Groping

Mastering the Art of Asking for a Social Dance

Mirror, Mirror on the Wall… Part One: Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem

Mirror, Mirror on the Wall… Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem Part 2: Risk Factors and Warning Signs

Coping with Stress on Stage and in Life: The practice of mindfulness and self-compassion

Big little secret: Traumatic Experiences in the Dance World

Tips for Dancers on Anxiety

Pain Facts for Dancers

Body Image from Dance Nutrition

MIRROR, MIRROR ON THE WALL…Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem – Part 3: Coping Skills and Helpful Resources

Model Anti Harrassment Policy & Procedure

Model Anti Discrimination and Anti Harrassment Policy

Model Policy Against Harrassment

Managing Anxiety: What do Dancers need to know

Tips on Depression for Dancers

Suicide Awareness

Suicide Ideation Signs, Symptoms, and Resources

Pregnancy in Dance

Dancers and Food: A Relationship Worth Improving

Zelfevaluatie Scan

Tool: Omgaan met Grensoverschrijdend Gedrag

Take Action: Parents and Concerned Adults

Research Database

A Dancers Guide to Stress, Fatigue and Overwhelm

Dancers and Perfectionism

Safeguarding Plan Template

Preventing Abuse in positions of Trust in Dance

Understanding Sexual Offending and Grooming Entrapment Process

How safe is your childs sports club?

How to spot abuse

Safeguarding Self Assesment Tool for Organizations

Gedragscode

Social Safety Guide

Governance Code Cultuur

Hoe ga ik als Toezichthouder of directie om met grensoverschrijdend gedrag binnen de organisatie?

Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders

Gedragscode voor Topsporters

Gedragscode voor sporters

Hoe weet je of een dansschool veilig is?

Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring

Kernwaarden van je dansschool bepalen

How to Build a Psychologically Safe Culture

Wat doet ARQ IVP?

Sample Mental Health Statement

Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

Gedragscode Sociale Veiligheid

Samen de lat hoger leggen: Onderzoek naar de governance en het tuchtrecht voor veilige en integere sport

ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum

National Principles for Child Safe Organizations

Radiantly burning out and stacking stones

Checklist-Toolkit

Key Findings: Safeguarding amongst European Sports Organisations

High 5 Stappenplan Tool

Gedragscode coor functionarissen (bestuurders, werknemers niet zijnde sporters)