Kennisbank

Filters
    Doelgroep
    Taal
    Bron
    Organisatie

    RESEO – European Network for Opera, Music, and Dance Education

    Pedagogisch Sportklimaat

    What to do if you are harassed

    Working with Consent

    Things to Consider When Considering Touch

    When Considering My Body. Boundaries. Consent. Touch. A Worksheet

    Managing the risk of Psychosocial Hazards at Work – Code of Practice 2022

    Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

    Best Practices for Hiring

    Centralized Discplinary Database

    Permanently Ineligible & Ineligible Members and Participants

    Samen Cultuur Borgen

    Whistle While You Work – Manifest

    All Tools and Resources

    Signs of an Emotionally Abusive Choreographer

    Een vertrouwenspersoon vinden en aanstellen

    Veilig de Vloer op – Jeugdproducenten

    Vertrouwenspersonen lijst

    Intimiteitscoördinatoren

    Regulatory Report on Graded Examinations for the Performing Arts

    Graded exams in Music, Dance & Drama and the Educational Regulatory Landscape in the UK and Internationally

    The Safe Space Club

    Code of Conduct

    Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

    Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

    Ongewenst gedrag: het verschil tussen een melding en een klacht

    Modelprotocol (On)gewenste Omgangsvormen

    Modelprotocol (Un)acceptable Behavior

    Voorbeeld stappenplan omgaan met meldingen

    Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

    Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

    Bystander Intervention Report

    Met elkaar trekken we de grens

    Final Report – Improving Institutional Responding and Reporting

    Final Report – Recordkeeping and Information Sharing

    Healthy Dance Certificates

    Standards and Protocols for the Use of Intimacy Coordinators

    Gender and Power Relations – MeToo in the Arts: From Call-outs to structural change

    Slachtofferhulp Nederland

    Seksueel misbruik

    National Occupational Standards for Dance Leadership

    General Framework grensoverschrijdend gedrag op het werk

    Personal Safety in Dance

    Rekentool: cao-loon naar zzp-tarief

    Het maken van een gedragscode

    Veilig de Vloer op

    De 4 v’s voor veiligheid

    Integriteit in de sport: stap voor stap vooruit

    How to Accelerate Change in the Arts

    Practical Vocabulary for Speaking Up

    Speaking up Suggestions

    Speaking up Script

    Tips for Working with Dancers

    Risk Assessment Tool

    Omscholing Dansers Nederlands

    Supporting and Understanding Safeguarding

    On the European Stage: 2024-2029 Priorities for the live performance sector

    Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

    Toolkit for Artists, Cultural Workers and Youth with Disabilities

    Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

    Grensoverschrijdend gedrag bij sporters met een beperking

    Seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sportomgeving: Ervaringen van vrouwelijke sporters

    Van doel naar actie: Een handreiking voor het implementeren van het Safe Sport Allies – omstanderprogramma tegen grensoverschrijdend gedrag in de jeugdsport

    Model Klokkenluidersregeling Musea

    Veilige sport omgeving

    National Core Arts Standards

    Certificate in Dance Education

    Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

    Standards for Dance in Early Childhood

    Professional Teaching Standards for Dance Arts

    Opportunity-to-Learn Standards for Dance

    Developing a National Praxis Exam for Dance Education

    Wat kun je doen als je te maken krijgt met seksueel grensoverschrijdend gedrag?

    Research Priorities for Dance Education: A Report to the Nation

    Wat is consent?

    Wet is seksueel

    Handreiking omgangsvormen in de culturele, creatieve en mediasector

    Guidelines for Engaging Intimacy Directors for Live Performance

    Handleiding en schema’s aanwerving kunstenaars en cultuurwerkers

    Freelance Dance Artists’ Working Ecology

    A Guide for New Dance Teachers

    Bereken je starttarief als zzp’er toneel en dans

    Statement on Social Safety in Art Education

    Harassment Toolkit: Communciation and Consent for a Harassment Free Workspace

    Step Out, Out, Up – A Strategy for Confronting Harassing Language or Behavior in Rehearsal

    Melding en Procedure: Voor de melder

    Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

    Safe Guarding Children Policy + Procedure

    Covenant Sociale Veiligheid -Audiovisuele Sector

    Safe Guarding Adults Policy + Procedure

    Seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

    Manual for Combatting Sexual Harrasment

    Wensen en grenzen

    Child Performer Toolkit

    Act Safe: Minimum Recommended Health and Safety Guidelines for Performers Working in Live Shows

    Act Safe – Minimum recommended health and safety guidelines for performers working in live shows

    Reporting Resources – US

    Time to Clean up the Dance Scene – When Dancing Becomes Groping

    Mastering the Art of Asking for a Social Dance

    The Charter for Stage Artists

    De arbeidsmarktpositie van zzp’ers in de culturele en creatieve sector

    Integriteit in de praktijk – vertrouwenspersoon

    Checklist for undesirable behaviour

    Research on Dance and Disability

    Melding en Procedure: Voor de beklaagde

    Kwaliteitsregister – Dansdocenten en scholen

    Kennisbank – De Creatieve Coalitie

    Theatrical Intimacy and Instructional Touch Policy

    Disrupting Harm in Dance

    Settling in the Netherlands as a self-employed artist

    Engagement Arts NL

    Code of Conduct Brochure – International Student Higher Education

    Model Anti Harrassment Policy & Procedure

    Model Anti Discrimination and Anti Harrassment Policy

    Model Policy Against Harrassment

    Dance Passsport

    Transitions in a Dancers Life

    Concerned about Abuse and Harassment on Tour? – Some Things to Think About.

    Take Action: Parents and Concerned Adults

    Guidelines for Touch and Consent for Dance Companies

    Research Database

    Safeguarding Plan Template

    Preventing Abuse in positions of Trust in Dance

    Understanding Sexual Offending and Grooming Entrapment Process

    How safe is your childs sports club?

    How to spot abuse

    Safeguarding Self Assesment Tool for Organizations

    Gedragscode

    Social Safety Guide

    Governance Code Cultuur

    Hoe ga ik als Toezichthouder of directie om met grensoverschrijdend gedrag binnen de organisatie?

    Zelfevaluatie Scan

    Tool: Omgaan met Grensoverschrijdend Gedrag

    Gedragscode voor Topsporters

    Gedragscode voor sporters

    Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring

    How to Build a Psychologically Safe Culture

    Hoe weet je of een dansschool veilig is?

    Kernwaarden van je dansschool bepalen

    Wat doet ARQ IVP?

    Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

    Gedragscode Sociale Veiligheid

    Samen de lat hoger leggen: Onderzoek naar de governance en het tuchtrecht voor veilige en integere sport

    National Principles for Child Safe Organizations

    Checklist-Toolkit

    Key Findings: Safeguarding amongst European Sports Organisations

    High 5 Stappenplan Tool

    Gedragscode coor functionarissen (bestuurders, werknemers niet zijnde sporters)

    Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders