Knowledge database

Filters
Target Group
Language
Resource Type

Managing the risk of Psychosocial Hazards at Work – Code of Practice 2022

Signs of an Emotionally Abusive Choreographer

Whistle While You Work – Manifest

Best Practices for Hiring

Care Practices

Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

Samen Cultuur Borgen

Code of Conduct

Een vertrouwenspersoon vinden en aanstellen

Eetstornissen in de Topsport

Factsheet eetstoornissen en verstoord eetgedrag

Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

Veilig de Vloer op – Jeugdproducenten

Standards and Protocols for the Use of Intimacy Coordinators

Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

National Occupational Standards for Dance Leadership

Het maken van een gedragscode

General Framework grensoverschrijdend gedrag op het werk

Handreiking gender- en seksediverse personen

Empowering Arts Professionals with Disabilities – Resources for Arts Employers

Support for Eating Disorders and Body Image

Supporting and Understanding Safeguarding

Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

Veilig de Vloer op

Veilige sport omgeving

Naar een gelijk speelveld voor lhbtiqa+ sporters- Handreiking lhbtiqa+ emancipatie:

Standards for Dance in Early Childhood

National Core Arts Standards

Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

Handreiking omgangsvormen in de culturele, creatieve en mediasector

Opportunity-to-Learn Standards for Dance

Professional Teaching Standards for Dance Arts

Guidelines for Engaging Intimacy Directors for Live Performance

Covenant Sociale Veiligheid -Audiovisuele Sector

Handleiding en schema’s aanwerving kunstenaars en cultuurwerkers

A Guide for New Dance Teachers

Act Safe – Minimum recommended health and safety guidelines for performers working in live shows

Act Safe: Minimum Recommended Health and Safety Guidelines for Performers Working in Live Shows

Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

Reporting Resources – US

Safe Guarding Adults Policy + Procedure

Child Performer Toolkit

Safe Guarding Children Policy + Procedure

The Charter for Stage Artists

Theatrical Intimacy and Instructional Touch Policy

Checklist for undesirable behaviour

Coping with Stress on Stage and in Life: The practice of mindfulness and self-compassion

Mirror, Mirror on the Wall… Part One: Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem

Mirror, Mirror on the Wall… Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem Part 2: Risk Factors and Warning Signs

Dancers and Food: A Relationship Worth Improving

Suicide Awareness

Suicide Ideation Signs, Symptoms, and Resources

Pregnancy in Dance

Tips for Dancers on Anxiety

Tips on Depression for Dancers

Transitions in a Dancers Life

Managing Anxiety: What do Dancers need to know

Guidelines for Touch and Consent for Dance Companies

How safe is your childs sports club?

Code Diversiteit & Inclusie in de culturele sector

Governance Code Cultuur

Sample Mental Health Statement

Wat doet ARQ IVP?

National Principles for Child Safe Organizations

Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

Gedragscode coor functionarissen (bestuurders, werknemers niet zijnde sporters)

Gedragscode Sociale Veiligheid

Hoe weet je of een dansschool veilig is?

Gedragscode voor sporters

How to Build a Psychologically Safe Culture

Gedragscode voor Topsporters

Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders

Kernwaarden van je dansschool bepalen

Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring