Knowledge database

Filters
    Target Group
    Language
    Resource Type

    What to do if you are harassed

    When Considering My Body. Boundaries. Consent. Touch. A Worksheet

    Whistle While You Work – Manifest

    Care Practices

    Working with Consent

    Centralized Discplinary Database

    Permanently Ineligible & Ineligible Members and Participants

    Signs of an Emotionally Abusive Choreographer

    Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

    Things to Consider When Considering Touch

    All Tools and Resources

    Pregnancy and Parenthood – The Dancers Perspective

    Managing the risk of Psychosocial Hazards at Work – Code of Practice 2022

    Best Practices for Hiring

    Samen Cultuur Borgen

    Mentale Gezondheid

    Regulatory Report on Graded Examinations for the Performing Arts

    Intimiteitscoördinatoren

    Ongewenst gedrag: het verschil tussen een melding en een klacht

    Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

    Signalenkaart eetstoornissen sport

    Veilig de Vloer op – Jeugdproducenten

    The Safe Space Club

    Een vertrouwenspersoon vinden en aanstellen

    Vertrouwenspersonen lijst

    Eetstornissen in de Topsport

    Modelprotocol (On)gewenste Omgangsvormen

    Graded exams in Music, Dance & Drama and the Educational Regulatory Landscape in the UK and Internationally

    Modelprotocol (Un)acceptable Behavior

    Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

    Sporten voor mensen met een handicap vanzelfsprekend in 2030

    Time to Rest

    Code of Conduct

    Factsheet eetstoornissen en verstoord eetgedrag

    Big Little Secrets: Part 2

    Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

    Met elkaar trekken we de grens

    Bystander Intervention Report

    Rekentool: cao-loon naar zzp-tarief

    Seksueel misbruik

    Healthy Dance Certificates

    Het maken van een gedragscode

    Personal Safety in Dance

    Slachtofferhulp Nederland

    Gender and Power Relations – MeToo in the Arts: From Call-outs to structural change

    General Framework grensoverschrijdend gedrag op het werk

    Voorbeeld stappenplan omgaan met meldingen

    Emotionele hulp

    Standards and Protocols for the Use of Intimacy Coordinators

    Namens de Familie

    Final Report – Improving Institutional Responding and Reporting

    Final Report – Recordkeeping and Information Sharing

    National Occupational Standards for Dance Leadership

    Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

    Mentale Gezondheid

    Handreiking gender- en seksediverse personen

    Omscholing Dansers Nederlands

    Trans Inclusion Resource List for Professionals

    Integriteit in de sport: stap voor stap vooruit

    On the European Stage: 2024-2029 Priorities for the live performance sector

    Support for Eating Disorders and Body Image

    Supporting and Understanding Safeguarding

    De 4 v’s voor veiligheid

    Veilig de Vloer op

    Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

    Practical Vocabulary for Speaking Up

    Risk Assessment Tool

    Speaking up Script

    Speaking up Suggestions

    Empowering Arts Professionals with Disabilities – Resources for Arts Employers

    How to Accelerate Change in the Arts

    Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

    Tips for Working with Dancers

    Considering Difference

    Toolkit for Artists, Cultural Workers and Youth with Disabilities

    Seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sportomgeving: Ervaringen van vrouwelijke sporters

    Handreiking omgangsvormen in de culturele, creatieve en mediasector

    Opportunity-to-Learn Standards for Dance

    Van doel naar actie: Een handreiking voor het implementeren van het Safe Sport Allies – omstanderprogramma tegen grensoverschrijdend gedrag in de jeugdsport

    Certificate in Dance Education

    Developing a National Praxis Exam for Dance Education

    Research Priorities for Dance Education: A Report to the Nation

    Veilige sport omgeving

    Model Klokkenluidersregeling Musea

    Wat is consent?

    Grensoverschrijdend gedrag bij sporters met een beperking

    Naar een gelijk speelveld voor lhbtiqa+ sporters- Handreiking lhbtiqa+ emancipatie:

    Wat kun je doen als je te maken krijgt met seksueel grensoverschrijdend gedrag?

    Standards for Dance in Early Childhood

    We are Minding the Gap

    National Core Arts Standards

    Professional Teaching Standards for Dance Arts

    Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

    Inclusief sporten en bewegen voor mensen met een beperking

    Wet is seksueel

    Covenant Sociale Veiligheid -Audiovisuele Sector

    Seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

    Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

    Reporting Resources – US

    Harassment Toolkit: Communciation and Consent for a Harassment Free Workspace

    A Guide for New Dance Teachers

    Act Safe – Minimum recommended health and safety guidelines for performers working in live shows

    Act Safe: Minimum Recommended Health and Safety Guidelines for Performers Working in Live Shows

    Safe Guarding Adults Policy + Procedure

    Child Performer Toolkit

    Safe Guarding Children Policy + Procedure

    Manual for Combatting Sexual Harrasment

    Bereken je starttarief als zzp’er toneel en dans

    Guidelines for Engaging Intimacy Directors for Live Performance

    Wensen en grenzen

    Handleiding en schema’s aanwerving kunstenaars en cultuurwerkers

    Melding en Procedure: Voor de melder

    Statement on Social Safety in Art Education

    Freelance Dance Artists’ Working Ecology

    Step Out, Out, Up – A Strategy for Confronting Harassing Language or Behavior in Rehearsal

    Integriteit in de praktijk – vertrouwenspersoon

    Settling in the Netherlands as a self-employed artist

    Disrupting Dance

    Kennisbank – De Creatieve Coalitie

    De arbeidsmarktpositie van zzp’ers in de culturele en creatieve sector

    Research on Dance and Disability

    The Charter for Stage Artists

    Zorgkaart

    Checklist for undesirable behaviour

    Theatrical Intimacy and Instructional Touch Policy

    Kwaliteitsregister – Dansdocenten en scholen

    Practices of Care and Wellbeing in Contemporary Dance

    Time to Clean up the Dance Scene – When Dancing Becomes Groping

    Engagement Arts NL

    Mastering the Art of Asking for a Social Dance

    Code of Conduct Brochure – International Student Higher Education

    Melding en Procedure: Voor de beklaagde

    How to Talk About a Dance Injury

    Providing Support to Dancers

    Public Webinars

    Body Image from Dance Nutrition

    Coping with Stress on Stage and in Life: The practice of mindfulness and self-compassion

    Suicide Awareness

    Suicide Ideation Signs, Symptoms, and Resources

    Transitions in a Dancers Life

    Dancers and Food: A Relationship Worth Improving

    Mirror, Mirror on the Wall… Part One: Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem

    Dance Passport

    Dance Passport

    Mirror, Mirror on the Wall… Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem Part 2: Risk Factors and Warning Signs

    MIRROR, MIRROR ON THE WALL…Reflections on Dancer Body Image and Self-Esteem – Part 3: Coping Skills and Helpful Resources

    Pain Facts for Dancers

    Model Anti Discrimination and Anti Harrassment Policy

    Model Anti Harrassment Policy & Procedure

    Model Policy Against Harrassment

    Managing Anxiety: What do Dancers need to know

    Pregnancy in Dance

    Tips for Dancers on Anxiety

    Tips on Depression for Dancers

    Big little secret: Traumatic Experiences in the Dance World

    Concerned about Abuse and Harassment on Tour? – Some Things to Think About.

    Gedragscode

    Understanding Sexual Offending and Grooming Entrapment Process

    Dancers and Perfectionism

    Research Database

    Take Action: Parents and Concerned Adults

    Zelfevaluatie Scan

    A Dancers Guide to Stress Fatigue and Overwhelm

    Social Safety Guide

    Hoe ga ik als Toezichthouder of directie om met grensoverschrijdend gedrag binnen de organisatie?

    Governance Code Cultuur

    How safe is your childs sports club?

    Beleidsscan D&I

    Code Diversiteit & Inclusie in de culturele sector

    Safeguarding Plan Template

    Preventing Abuse in positions of Trust in Dance

    Safeguarding Self Assesment Tool for Organizations

    Guidelines for Touch and Consent for Dance Companies

    How to spot abuse

    Tool: Omgaan met Grensoverschrijdend Gedrag

    Werkvloerscan D&I

    Radiantly burning out and stacking stones

    Boys Won’t be Boys

    Gedragscode coor functionarissen (bestuurders, werknemers niet zijnde sporters)

    Gedragscode Sociale Veiligheid

    Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

    Gedragscode voor sporters

    Gedragscode voor Topsporters

    Kernwaarden van je dansschool bepalen

    Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders

    Key Findings: Safeguarding amongst European Sports Organisations

    High 5 Stappenplan Tool

    Checklist-Toolkit

    Hoe weet je of een dansschool veilig is?

    Wat doet ARQ IVP?

    ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum

    Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring

    How to Build a Psychologically Safe Culture

    Samen de lat hoger leggen: Onderzoek naar de governance en het tuchtrecht voor veilige en integere sport

    National Principles for Child Safe Organizations

    Sample Mental Health Statement