Knowledge database

Filters
Target Group
Language
Resource Type

Whistle While You Work – Manifest

Samen Cultuur Borgen

Care Practices

Permanently Ineligible & Ineligible Members and Participants

Centralized Discplinary Database

Certification program for individuals, studios, and events for safeguarding for children

Graded exams in Music, Dance & Drama and the Educational Regulatory Landscape in the UK and Internationally

Regulatory Report on Graded Examinations for the Performing Arts

Sporten voor mensen met een handicap vanzelfsprekend in 2030

Mentale Gezondheid

Eetstornissen in de Topsport

Safe Sport Code for US Olympic and Paralympic Movement

Factsheet eetstoornissen en verstoord eetgedrag

Time to Rest

Big Little Secrets: Part 2

Ongewenst gedrag: het verschil tussen een melding en een klacht

Keeping Children Safe during clubs, tuition, and activities

Signalenkaart eetstoornissen sport

Slachtofferhulp Nederland

Handreiking cultuurverandering op de werkvloer

Handreiking meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Met elkaar trekken we de grens

Healthy Dance Certificates

Namens de Familie

Emotionele hulp

National Occupational Standards for Dance Leadership

Final Report – Improving Institutional Responding and Reporting

Final Report – Recordkeeping and Information Sharing

Bystander Intervention Report

Personal Safety in Dance

Seksueel misbruik

Gender and Power Relations – MeToo in the Arts: From Call-outs to structural change

Handreiking gender- en seksediverse personen

De 4 v’s voor veiligheid

Supporting and Understanding Safeguarding

Integriteit in de sport: stap voor stap vooruit

Veilig de Vloer op

Preparing Students with Disabilities for Careers in the Arts – Toolkit for Arts Educators

Klachtenregeling – Stichting Sociale Veiligheid Podiumkunsten

Professional Teaching Standards for Dance Arts

Wet is seksueel

Grensoverschrijdend gedrag bij sporters met een beperking

Standards for Dance in Early Childhood

Research Priorities for Dance Education: A Report to the Nation

Standards for Learning and Teaching Dance in the Arts

Developing a National Praxis Exam for Dance Education

Naar een gelijk speelveld voor lhbtiqa+ sporters- Handreiking lhbtiqa+ emancipatie:

National Core Arts Standards

Inclusief sporten en bewegen voor mensen met een beperking

Van doel naar actie: Een handreiking voor het implementeren van het Safe Sport Allies – omstanderprogramma tegen grensoverschrijdend gedrag in de jeugdsport

Opportunity-to-Learn Standards for Dance

Seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sportomgeving: Ervaringen van vrouwelijke sporters

Veilige sport omgeving

Wat is consent?

Certificate in Dance Education

Wat kun je doen als je te maken krijgt met seksueel grensoverschrijdend gedrag?

Child Performer Toolkit

Melding en Procedure: Voor de melder

Safe Guarding Adults Policy + Procedure

Statement on Social Safety in Art Education

A Guide for New Dance Teachers

Safe Guarding Children Policy + Procedure

Gedragscode voor Amateurkunstgroepen

Seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer

Wensen en grenzen

Kwaliteitsregister – Dansdocenten en scholen

Melding en Procedure: Voor de beklaagde

Providing Support to Dancers

Code of Conduct Brochure – International Student Higher Education

Zorgkaart

Research on Dance and Disability

Integriteit in de praktijk – vertrouwenspersoon

Kennisbank – De Creatieve Coalitie

Suicide Ideation Signs, Symptoms, and Resources

Big little secret: Traumatic Experiences in the Dance World

Social Safety Guide

Dancers and Perfectionism

A Dancers Guide to Stress Fatigue and Overwhelm

Safeguarding Plan Template

Understanding Sexual Offending and Grooming Entrapment Process

Gedragscode

Preventing Abuse in positions of Trust in Dance

Code Betrouwbaar Spel & Sponsoring

Handreiking voor het opstellen van een gedragscode voor medewerkers en dansdocenten in een dansschool

ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum

High 5 Stappenplan Tool

How to Build a Psychologically Safe Culture

National Principles for Child Safe Organizations

Boys Won’t be Boys

Samen de lat hoger leggen: Onderzoek naar de governance en het tuchtrecht voor veilige en integere sport

Sample Mental Health Statement

Gedragscode Sociale Veiligheid

Gedragscode voor Trainers/coaches en begeleiders

Key Findings: Safeguarding amongst European Sports Organisations